BC het Zuiden, bowlingclub voor doven en slechthorenden, is kampioen geworden in de KNDSB Dovencompetitie.

Voor een volledig verslag en kampioensfoto klik hier.

Het bestuur feliciteert BC het Zuiden met het behalen van het kampioenschap.

De eerste 300-game in onze nieuwe thuisbowling is een feit.

Op de eerste de beste leagueavond was Youri Fens degene die een perfect game scoorde. Een paar opvallende feitjes:

• Youri gooide ook de laatste 300-game in de oude bowling, op 22 maart 2016
  • De eerste 300-game werd gegooid op baan 7, net zoals Wesley Selier op 22 september 2001 de eerste 300 gooide op baan 7 van de oude bowling

Moesten we in 2001 nog bijna een maand wachten op de tweede 300-game, nu was het maar een paar minuten. Want in game 3 gooide Ronan van der Loo de tweede 300 van de avond, en dus ook de tweede voor het nieuwe bowlingcentrum. Dat er nog veel mogen volgen!

300 games

In SBS 6 tv-programma 'Wedden dat ik het kan' met Jeroen van der Boom worden elke week de meest bijzondere weddenschappen uitgevoerd.

Een van de bijzondere weddenschappen betrof bowlingbal stapelen, waarbij BVT-leden Youri Fens en Ronan van der Loo onder tijdsdruk en camera's deze weddenschap hebben uitgevoerd.

Wie maakt de hoogste stapel binnen 2.15 minuten?

Op maandag 1 februari jl. leverde Youri Fens een unieke prestatie door tijdens het Hammer Bronzen Schietspoel Toernooi twee 300-games achter elkaar te gooien. De eerste van de twee was de langverwachte 100ste perfect game voor het bowlingcentrum sinds de opening in september 2001. Van Dolfijn Bowling Tilburg heeft Youri een waardebon t.w.v. 500 euro ontvangen voor deze prestatie!

100ste perfect game