Bowling Vereniging Tilburg organiseert in samenwerking met Dolfijn | the plays to be de Tilburgse Kampioenschappen 2019. Er worden voorronden gespeeld op dinsdag 5 en donderdag 7 februari 2019. De finales zijn op zondag 10 februari 2019.

Inschrijving staat open voor alle junior- en seniorleden van de Bowling Vereniging Tilburg die hun financiële verplichtingen hebben voldaan aan de BVT.

Er wordt gespeeld om de volgende titels:

• Singles Kampioen Heren en Dames in verschillende klassen
• Doubles Kampioen Heren/Mixed en Doubles Kampioen Dames
• All Events Kampioen Heren en Dames

De voorronden worden gespeeld over 6 games. De finales worden gespeeld op zondag 10 februari 2019.

Voorronde:
U speelt 6 games Europese Speelwijze met twee personen per baan. Deze score telt zowel voor het Singles klassement als het Doubles klassement.

Single Kampioenen:
De speler die in zijn of haar klasse de hoogste score heeft behaald over 6 games is Single Kampioen in deze klasse. Er wordt gespeeld in de volgende klassen:

Klasse Gemiddelde
Singles Heren A pasgemiddelde boven 195
Singles Heren B pasgemiddelde van 180 t/m 194,99
Singles Heren C pasgemiddelde van 165 t/m 179,99
Singles Heren D pasgemiddelde t/m 164,99
Singles Dames AB pasgemiddelde boven 165
Singles Dames CD pasgemiddelde t/m 164,99

Halve Finale Heren:
Voor de halve finale plaatsen zich 24 heren. Dit zijn de beste 3 spelers per klasse (Heren A, Heren B, Heren C, Heren D), en zal worden aangevuld tot 24 heren op basis van de pinfall over de 6 games voorronde, ongeacht de klasse. In de halve finale worden 4 games gespeeld waarbij de score uit de voorronde wordt meegenomen. De beste 8 heren na de halve finale plaatsen zich voor de Finale.

Finale:
De finalisten (Top 8 dames na de voorronde  + Top 8 heren na de halve finale)  spelen een Round Robin Finale waarbij de pinfall uit de voorgaande ronden zal worden meegenomen. In de Round Robin Finale zijn er bonuspunten voor een gewonnen wedstrijd (+30), gelijke stand (+15). De speler en speelster die na 17 games (heren) of 13 games (dames) de hoogste score hebben behaald (voorronde + halve finale + finale) zijn Kampioen en Kampioene van Tilburg 2019.

Ex-Aequo:
Voorronden
Bij een gelijke stand is de hoogst gepositioneerde speler de speler met de hoogste laatste game. Mocht er daarna nog steeds een gelijke stand zijn dan telt de hoogste voorlaatste game enz

Halve finale
Indien er een gelijke stand is beslissend voor een plek in finale dan zal er een 9e en 10e frame worden gespeeld, net zolang totdat een beslissing is gevallen.

Finale
Bij een gelijke stand beslissend voor de Top 3 van de einduitslag, zal er een 9e en 10eframe worden gespeeld, net zolang totdat een beslissing is gevallen.

Speelschema:

Datum Aanvang Serie
Dinsdag 5 februari 2019 20.00 uur Serie 1 (maximaal 14 dubbels)
Donderdag 7 februari 2019 20.00 uur Serie 2 (maximaal 16 dubbels)
Zondag 10 febrruari 2019 10.00 uur Halve Finale Heren
Zondag 10 februari 2019 11.30 uur Finale (Round Robin)

Inschrijving
De deelnamekosten zijn € 15,00 per persoon. De inschrijving is inmiddels gesloten.