spelregelsBowling Vereniging Tilburg zorgt voor een verantwoorde wijze voor het veilig beoefenen en beleven van de bowlingsport. Hierbij staat de veiligheid en gezondheid van iedere deelnemende bowler, vrijwilliger en Dolfijn medewerker voorop.

Samen bowlen, betekent ook samen de spelregels naleven! In het kort gelden de volgende spelregels voor iedereen:
  • voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop
  • heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen
  • ga direct naar huis wanneer er tijdens het bowlen klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak: dit geldt voor iedereen
  • vermijd drukte
  • was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek bowlingcentrum
  • schud geen handen (dus ook geen ‘high five’ of ‘low five’)
  • houd 1,5 m afstand met personen van 18 jaar of ouder (uitzondering tijdens het bowlen)
  • houd zoveel mogelijk afstand in de spelersruimte, als je niet aan de beurt bent ga je zitten (bij voorkeur vaste zitplaats)
  • supporters, toeschouwers en reservespelers mogen zich NIET in de spelersruimte bevinden
  • houd je aan de veiligheid- en hygiëneregels regels van het bowlingcentrum