Het demissionaire kabinet heeft dinsdagavond weer een wijziging van de coronamaatregelen aangekondigd. Zo hoeft er onderling geen 1,5 meter afstand meer gehouden te worden, maar moet iedereen die bijvoorbeeld Dolfijn - the plays to be - bezoekt een corontoegangsbewijs bij zich hebben.

Vanaf 25 september moet er in de horeca (zoals in bowlingcentra en restaurants), bij evenementen (zoals festivals en publiek bij sportwedstrijden) en bij vertoning van kunst en cultuur (zoals in bioscopen en theaters) gewerkt worden met coronatoegangsbewijzen. Dat geldt binnen én buiten, met én zonder vaste zitplaats. Je krijgt een coronatoegangsbewijs als je volledig bent gevaccineerd, een geldig herstelbewijs hebt of een negatieve testuitslag van maximaal 24 uur oud. De coronatoegangsbewijs wordt verplicht voor iedereen vanaf dertien jaar.

Dit is voor de bowlingvereniging geen versoepeling, maar een forse achteruitgang. Bowlen is dus alleen mogelijk indien een geldig coronatoegangsbewijs kan worden getoond.

Update 20-09-2021 12:00 uur:
Ook de NBF maakt zich zorgen over coronatoegangsbewijs. Lees meer hierover op deze link.

Update 22-09-2021 15:15 uur:
Gemeente Tilburg heeft schriftelijk aan de BVT bevestigd dat voor sporten die in een horecagelegenheid plaatsvinden (zoals bowlen) geldt dat een coronatoegangsbewijs vanaf dertien jaar verplicht is.