Bowling Vereniging Tilburg organiseert in samenwerking met Dolfijn Bowling Tilburg de Tilburgse Kampioenschappen 2016. Er worden voorronden gespeeld van 18 t/m 26 april 2016. De finales zijn op zondag 1 mei 2016.

Inschrijving staat open voor alle junior- en seniorleden van de Bowling Vereniging Tilburg die hun financiële verplichtingen hebben voldaan aan de BVT. Dit jaar is gekozen voor een nieuwe, verfrissende opzet. Zo zullen de voorronden op twee verschillende patronen worden gespeeld.

Er wordt gespeeld om de volgende titels:

• Singles Kampioen Heren en Dames in verschillende klassen
• Doubles Kampioen Heren/Mixed en Doubles Kampioen Dames
• All Events Kampioen Heren en Dames

De voorronden worden gespeeld over 2 x 6 games, verdeeld over twee weken. De eerste week zal er gespeeld worden op Middle Road (patroon A), de tweede week wordt er gespeeld op Bourbon Street (patroon B). De finales worden gespeeld op zondag 1 mei 2016, hierbij zal het hoogst scorende patroon worden gekozen.

Voorronde:
U speelt 2 x 6 games met twee personen per baan. Deze score telt zowel voor het Singles klassement als het Doubles klassement.

Single Kampioenen:
De speler die in zijn of haar klasse de hoogste score heeft behaald over 12 games is Single Kampioen in deze klasse. Er wordt gespeeld in de volgende klassen:

Klasse Gemiddelde
Singles Heren A pasgemiddelde boven 195
Singles Heren B pasgemiddelde van 180 t/m 194,99
Singles Heren C pasgemiddelde van 165 t/m 179,99
Singles Heren D pasgemiddelde t/m 164,99
Singles Dames AB pasgemiddelde boven 165
Singles Dames CD pasgemiddelde t/m 164,99

Halve Finale:
Voor de halve finale plaatsen zich 20 heren en 12 dames. Dit zijn de beste 3 spelers per klasse (Heren A, Heren B, Heren C, Heren D, Dames AB en Dames CD), en zal worden aangevuld tot 20 heren en 12 dames op basis van de pinfall over de 12 games voorronde, ongeacht de klasse. In de halve finale worden 4 games gespeeld met 2 spelers per baan waarbij de score uit de voorronde wordt meegenomen. De beste 8 heren en beste 8 dames na de halve finale plaatsen zich voor de Finale.

Finale:
De finalisten spelen een Round Robin Finale waarbij de pinfall uit de voorgaande ronden zal worden meegenomen. In de Round Robin Finale zijn er bonuspunten voor een gewonnen wedstrijd (+30), gelijke stand (+15), een game van 200 t/m 249 (+5) en een game hoger dan 250 (+10). De speler en speelster die na 23 games de hoogste score hebben behaald (voorronde + halve finale + finale) zijn Kampioen en Kampioene van Tilburg 2016.

Speelschema:

Datum Aanvang Serie Patroon
Maandag 18 april 2016 20.30 uur Serie 1 Patroon A - Middle Road
Dinsdag 19 april 2016 20.30 uur Serie 2 Patroon A - Middle Road
Maandag 25 april 2016 20.30 uur Serie 1 Patroon B - Bourbon Street
Dindag 26 april 2016 20.30 uur Serie 2 Patroon B - Bourbon Street
Zondag 1 mei 2016 10.00 uur Halve Finale Patroon A of B
Zondag 1 mei 2016 12.30 uur Finale (Round Robin) Patroon A of B

Inschrijving
De deelnamekosten zijn € 15,00 per persoon. U kunt inschrijven via een online formulier.