logo bvt2017De afgelopen weken is het in de donderdagleague al weer een paar keer voorgekomen dat (zonder toestemming van het leaguebestuur) spelers werden 'geleend' van een ander team om zo toch 'compleet' te zijn. Van de geleende speler tellen de scores alleen voor het eigen gemiddelde.

Omdat dit vorig seizoen ook al regelmatig voorkwam is tijdens de ALV van 2018 is besloten dat deze situatie onwenselijk is en niet meer wordt toegestaan. Op de eerste plaats willen we graag dat teams iedere week compleet zijn, vandaar de lage blindscore en de mogelijkheid om reserves op te geven. Bovendien kan in geval van nood een wedstrijd op een ander tijdstip worden gespeeld.
Daarnaast kan een 'geleende' speler die voor het eigen gemiddelde speelt in het begin van het seizoen door een lage score een te hoge handicap krijgen, wat competitievervalsing in de hand werkt. Tenslotte is het terugzetten van geleende spelers en het invoeren van de scores voor eigen gemiddelde veel extra werk voor de personen die de league verwerken.

Wacht niet te lang met inschrijven als je mee wilt doen aan een van de huisleagues.

Het aantal beschikbare plaatsen in de huisleagues is voorlopig niet beperkt, echter zal het niet heel lang meer duren voordat we enkel nog een even aantal deelnemende teams toelaten tot de competitie. Wil je met jouw team zeker zijn van een plek, schrijf dan nu in!

Teams die op zoek zijn naar spelers of een reserve, kunnen ook de Reservebank raadplegen om te kijken of er nog spelers zijn die op zoek zijn naar een team.

De verschillende huisleagues zijn afgerond, de kampioenen zijn bekend en de bekers zijn uitgereikt.

Dinsdagavondleague

ktceDe BVT-dinsdagavond league is gewonnen door Dolfijn Training Center. Dolfijn Training Center won overtuigend na 16 speelrondes het kampioenschap. Dès toch vanèèges, onder aanvoering van de zeer goed presenterende Youri Fens, werd knap tweede. Zeppelin 1 werd op gepaste afstand derde.

Klik hier voor de uitslagen & standen BVT-dinsdagavond league.

Donderdagavondleague

businesspointHoe anders was het bij de BVT-donderdagavond league. Drie teams waren tot de laatste wedstrijd in de running voor het kampioenschap. Business Printing Point trok aan het langste eind met 330 punten, tegenover Team 15 met 321 punten, en Red Bull bowling met 319 punten.

Klik hier voor de uitslagen & standen BVT-donderdagavond league.

In 2018 wordt er bij Dolfijn | the plays to be een zomerleague georganiseert. Dit om jullie tijdens de zomer ook in staat te stellen om te blijven trainen in competitieverband op wisselende uitdagende patronen. Dankzij de klimaatbeheersing kan dat onder aangename omstandigheden.

Opzet:
Dit jaar zijn er 12 speeldagen. Een ieder staat vrij om te komen wanneer hij/zij wil. Per avond worden er 4 games Amerikaans systeem gespeeld. Hiervan tellen de beste 3!! Op de laatste speelavond wordt er No-Tap gespeeld!

De voorbereidingen voor het nieuwe bowlingseizoen zijn in volle gang. Op dinsdag 4 en donderdag 6 september 2018 starten onze huisleagues bij Dolfijn | the plays to be in Tilburg.

De reguliere competitie is voor de meeste bowlers alweer bijna afgelopen en dus is het tijd om alweer verder te kijken. De BVT-huisleagues zijn namelijk weer in aantocht. Vanaf september 2018 tot en met mei 2019 organiseert Bowling Vereniging Tilburg de dinsdagavond- en donderdagavond competitie.

Mocht je geïnteresseerd zijn om mee te doen aan een van (of beide) deze competities? Schrijf je dan nu in!