In 2019 wordt er bij Dolfijn | the plays to be een zomerleague georganiseert. Dit om jullie tijdens de zomer ook in staat te stellen om te blijven trainen in competitieverband op wisselende uitdagende patronen. Dankzij de klimaatbeheersing kan dat onder aangename omstandigheden.

Opzet:
Dit jaar zijn er 12 speeldagen. Een ieder staat vrij om te komen wanneer hij/zij wil. Per avond worden er 4 games Amerikaans systeem gespeeld. Hiervan tellen de beste 3!! Op de laatste speelavond wordt er No-Tap gespeeld!

Meld je team aan! De inschrijvingen voor de dinsdagavond- en donderdagavond huisleague 2019/2020 zijn vanaf nu geopend.

Bowlen in competitieverband is leuk, spannend en vooral heel gezellig! Voor de één als recreatie, voor de ander als sport. Vanaf september start er een nieuwe competitie, te weten op dinsdagavond 3 september 2019 en op donderdagavond 5 september2019.

Wilt u zich inschrijven? Klik dan hier.

Tijdens de periodes van competitie wil je graag zien hoe je er als team voor staat: ben je in de race om kampioen te worden? Moet je hard strijden om niet laatste te eindigen? Of ben je nieuwsgierig naar hoe de andere teams in jouw huisleague het doen?

Voor de actuele uitslagen en standen van BV Tilburg huisleagues kan je terecht op:

Via onze verenigingswebsite heb je toegang tot alle competitie- uitslagen en standen, en het wedstrijdprogramma. Meer benieuwd naar persoonlijke statistieken? Gebruik dan de nieuwe, gratis app Lanetalk.

logo bvt2017De afgelopen weken is het in de donderdagleague al weer een paar keer voorgekomen dat (zonder toestemming van het leaguebestuur) spelers werden 'geleend' van een ander team om zo toch 'compleet' te zijn. Van de geleende speler tellen de scores alleen voor het eigen gemiddelde.

Omdat dit vorig seizoen ook al regelmatig voorkwam is tijdens de ALV van 2018 is besloten dat deze situatie onwenselijk is en niet meer wordt toegestaan. Op de eerste plaats willen we graag dat teams iedere week compleet zijn, vandaar de lage blindscore en de mogelijkheid om reserves op te geven. Bovendien kan in geval van nood een wedstrijd op een ander tijdstip worden gespeeld.
Daarnaast kan een 'geleende' speler die voor het eigen gemiddelde speelt in het begin van het seizoen door een lage score een te hoge handicap krijgen, wat competitievervalsing in de hand werkt. Tenslotte is het terugzetten van geleende spelers en het invoeren van de scores voor eigen gemiddelde veel extra werk voor de personen die de league verwerken.

Wacht niet te lang met inschrijven als je mee wilt doen aan een van de huisleagues.

Het aantal beschikbare plaatsen in de huisleagues is voorlopig niet beperkt, echter zal het niet heel lang meer duren voordat we enkel nog een even aantal deelnemende teams toelaten tot de competitie. Wil je met jouw team zeker zijn van een plek, schrijf dan nu in!

Teams die op zoek zijn naar spelers of een reserve, kunnen ook de Reservebank raadplegen om te kijken of er nog spelers zijn die op zoek zijn naar een team.