logo bvt2017De afgelopen weken is het in de donderdagleague al weer een paar keer voorgekomen dat (zonder toestemming van het leaguebestuur) spelers werden 'geleend' van een ander team om zo toch 'compleet' te zijn. Van de geleende speler tellen de scores alleen voor het eigen gemiddelde.

Omdat dit vorig seizoen ook al regelmatig voorkwam is tijdens de ALV van 2018 is besloten dat deze situatie onwenselijk is en niet meer wordt toegestaan. Op de eerste plaats willen we graag dat teams iedere week compleet zijn, vandaar de lage blindscore en de mogelijkheid om reserves op te geven. Bovendien kan in geval van nood een wedstrijd op een ander tijdstip worden gespeeld.
Daarnaast kan een 'geleende' speler die voor het eigen gemiddelde speelt in het begin van het seizoen door een lage score een te hoge handicap krijgen, wat competitievervalsing in de hand werkt. Tenslotte is het terugzetten van geleende spelers en het invoeren van de scores voor eigen gemiddelde veel extra werk voor de personen die de league verwerken.

Wij kunnen uit financieel oogpunt echter wel begrijpen dat het prettiger is de speelkosten door drie te delen dan door twee, en vandaar dat de volgende oplossing is bedacht: Spelers mogen bij een ander team opvullen, maar de score telt NIET meer mee voor het eigen gemiddelde.

Om bij een ander team als baanvulling mee te spelen wordt gewoon de optie 'wissel speler' van het scoresysteem gebruikt. Alleen spelers die in dezelfde league spelen kunnen worden 'geleend'. Onder een andere naam meespelen is niet toegestaan en levert 0 punten op voor het gehele team!

Het blijft overigens nog steeds mogelijk om tijdens het seizoen van team te wisselen.