Bowling Vereniging Tilburg organiseert in samenwerking met Dolfijn | the plays to be de Tilburgse Kampioenschappen 2018. Er worden voorronden gespeeld op dinsdag 5 en donderdag 7 juni 2018. De finales zijn op zondag 10 juni 2018.

Inschrijving staat open voor alle junior- en seniorleden van de Bowling Vereniging Tilburg die hun financiële verplichtingen hebben voldaan aan de BVT.

Er wordt gespeeld om de volgende titels:

• Singles Kampioen Heren en Dames in verschillende klassen
• Doubles Kampioen Heren/Mixed en Doubles Kampioen Dames
• All Events Kampioen Heren en Dames

De voorronden worden gespeeld over 6 games. De finales worden gespeeld op zondag 10 juni 2018.

Voorronde:
U speelt 6 games met twee personen per baan. Deze score telt zowel voor het Singles klassement als het Doubles klassement.

Single Kampioenen:
De speler die in zijn of haar klasse de hoogste score heeft behaald over 6 games is Single Kampioen in deze klasse. Er wordt gespeeld in de volgende klassen:

Klasse Gemiddelde
Singles Heren A pasgemiddelde boven 195
Singles Heren B pasgemiddelde van 180 t/m 194,99
Singles Heren C pasgemiddelde van 165 t/m 179,99
Singles Heren D pasgemiddelde t/m 164,99
Singles Dames AB pasgemiddelde boven 165
Singles Dames CD pasgemiddelde t/m 164,99

Halve Finale Heren:
Voor de halve finale plaatsen zich 24 heren. Dit zijn de beste 3 spelers per klasse (Heren A, Heren B, Heren C, Heren D), en zal worden aangevuld tot 24 heren op basis van de pinfall over de 6 games voorronde, ongeacht de klasse. In de halve finale worden 4 games gespeeld waarbij de score uit de voorronde wordt meegenomen. De beste 8 heren na de halve finale plaatsen zich voor de Finale.

Finale:
De finalisten (Top 8 dames na de voorronde  + Top 8 heren na de halve finale)  spelen een Round Robin Finale waarbij de pinfall uit de voorgaande ronden zal worden meegenomen. In de Round Robin Finale zijn er bonuspunten voor een gewonnen wedstrijd (+30), gelijke stand (+15), een game van 200 t/m 249 (+5) en een game hoger dan 250 (+10). De speler en speelster die na 17 games (heren) of 13 games (dames) de hoogste score hebben behaald (voorronde + halve finale + finale) zijn Kampioen en Kampioene van Tilburg 2018.

Speelschema:

Datum Aanvang Serie
Dinsdag 5 juni 2018 20.00 uur Serie 1
Donderdag 7 juni 2018 20.00 uur Serie 2
Zondag 10 juni 2018 10.00 uur Halve Finale Heren
Zondag 10 juni 2018 11.30 uur Finale (Round Robin)

Inschrijving
De deelnamekosten zijn € 15,00 per persoon. U kunt inschrijven via een online formulier.