Om de bowlingsport te kunnen beoefenen zijn er wedstrijdleiders nodig. Deze mannen en vrouwen leiden de wedstrijden en toernooien letterlijk en figuurlijk in goede banen. Als wedstrijdleider sta je middenin de wedstrijd en draag je veel verantwoordelijkheid. De NBF (en de BVT!) is altijd op zoek naar nieuwe wedstrijdleiders. Om hen met een goed gevoel de baan op te sturen, biedt de NBF een speciale opleiding aan voor wedstrijdleiders. Na het volgen van de opleiding kan de cursist wedstrijden van de nationale leagues leiden, maar ook binnen de eigen vereniging.

De noodzaak voor (beschikbare) wedstrijdleiders is hoog nodig aangezien dit sterk is teruggelopen. Met ingang van het seizoen 2017-18 is de NBF genoodzaakt om een oude regel in ere te herstellen, te weten:

Voor elke thuiswedstrijd dient het team / c.q. de vereniging te zorgen voor een officiële wedstrijdleider.

Wanneer wij als vereniging tijdens het seizoen 2017-18 niet aan deze regel kan voldoen wordt naar de vereniging, in dit geval de BVT, van het thuisspelende team een factuur gestuurd. Deze factuur zal 50 euro bedragen voor elke speeldag dat de NBF een externe wedstrijdleider moet regelen.

Interesse om deel te nemen aan de opleiding wedstrijdleider of eerst nog behoefte aan meer informatie? Stuur een e-mail naar  met je vragen / opmerkingen.