Tijdens de persconferentie van vrijdag 12 november heeft het demissionair kabinet, vanwege de sterk oplopende besmettingscijfers en ziekenhuisopnames, nieuwe maatregelen afgekondigd. Helaas raken deze maatregelen ook de verenigingsactiviteiten van Bowling Vereniging Tilburg in verband met vervroegde sluiting van de horeca om 20.00 uur.

• Zowel de dinsdag- als de donderdagavondleague worden stilgelegd t/m 4 december.
  • De jeugdleague op woensdagavond kan gewoon doorgaan.
  • De BVT training op zaterdag gaat ook gewoon door.

Dit betekent dat we op 9 december weer verdergaan met de donderdagleague, en dat de eerstvolgende speeldag van de dinsdagleague op 21 december is. Wellicht wordt in de komende week meer duidelijk over de status van het bowlingcentrum, waardoor bijvoorbeeld wel competitie gespeeld mag worden na 20.00 uur, maar zonder horeca. Mocht dit betekenen dat we eerder kunnen starten dan zullen we u daar onmiddelijk over informeren.

Over het wel of niet doorgaan van de Nationale Leagues en andere NBF evenementen is op dit moment nog niets bekend.

Het bestuur is van mening dat in de huidige gezondheidscrisis een weerbare en vitale bevolking van cruciaal belang is. Het bestuur ziet ‘sporten’ dan ook als onderdeel van de oplossing om samen gezond uit deze crisis te komen. Het bestuur doet er alles aan om dat geluid ook in ‘Den Haag’ te laten horen. Daarom blijven we in gesprek met de NBF, en de NBF op haart beurt met NOC*NSF en andere sportbonden, met als doelstelling om de sport zo laagdrempelig mogelijk toegankelijk te houden.