De persconferentie van vrijdagavond 26 november bracht Nederland helaas weer nieuwe coronamaatregelen. De besmettingscijfers zijn dusdanig dat deze nieuwe maatregelen een kentering moeten brengen, aldus het demissionair kabinet. Deze nieuwe maatregelen gelden vanaf zondag 28 november om 5.00 uur tot in ieder geval zaterdag 18 december, en raken ook de bowlingsport.

Wederom wordt een gat geslagen in het verenigingsleven. Voor de BVT betekent dit dat we tot in ieder geval zaterdag 18 december niet kunnen bowlen in verenigingsverband. Wil je op eigen gelegenheid bowlen? Dat kan gelukkig nog. Wat de komende periode niet kan is gebruik maken van de vrije training op zaterdagmiddag. Dit komt tot nader order te vervallen i.v.m. Dolfijn deze banen verhuurt aan recreanten. Op deze manier kan Dolfijn de financiƫle schade iets beperken.

Het bestuur heeft sinds het begin van de coronacrisis de overheidslijn gevolgd maar ook altijd aangegeven dat blijven sporten van groot belang is. Sport is en blijft in onze ogen een deel van de oplossing, niet het probleem. Sport maakt weerbaar, haalt mensen uit een eventueel sociaal isolement en zorgt voor plezier, juist nu er zoveel niet mogelijk is. We hopen dat we na deze avondsluiting van een paar weken weer het verenigingsleven kunnen oppakken.

Blijf de site in de gaten houden voor het laatste nieuws.