In onze thuisbasis Dolfijn zijn afgelopen weekend de nieuwe Nederlands Kampioenen jeugd gekroond. In spannende knock-out finales gingen o.a. onze jeugdleden Vince van der Loo en Bart van Beers met de titels aan de haal.

Dit jaar werden de finales van de NK Jeugd volledig in een knock-out systeem gespeeld, en voor Vince en Bart is dit na een aantal zeer spannende wedstrijden goed bevallen.

Vince ging als tweede in zijn klasse ‘Jongens t/m 15 jaar’ de finale in en wist al zijn wedstrijden met overtuigende games naar zijn hand te zetten. De klasse kreeg een gedroomde finale tussen de nummer 1 na de voorronde Kenneth Ramos en Vince. Vince, luid aangemoedigd door het thuispubliek, pakte met een mooie 223 game het Nederlands kampioenschap.

Het Nederlands kampioenschap in klasse ‘Jongens t/m 21 jaar’ blijft ook in Tilburg. Bart van Beers wist op het juiste moment te pieken. In de halve finale gooide hij nog bijna een perfect game tegen Mike Bergmann (288) en in de finale wist hij door een dubbele strike in de 10e beurt Brent de Ruiter te verslaan.

Het bestuur is wat trots dat Vince en Bart aan de haal zijn gegaan met deze prestigieuze titels. Dikke proficiat en laat dit een voorbeeld zijn voor onze overige (jeugd)leden.

Hieronder staan de uitslagen van de Tilburgse Kampioenschappen Jeugd 2018

Bowling "de Schelmse Brug" te Arnhem was het strijdtoneel van de finale Nationale Jeugd Trio League. Na 6 games bleek het jeugdteam van de BV Haarlemmermeer de beste, BV Tilburg eindigde op de 2e plaats.

De kampioen van 2015 en 2016, BV Tilburg, moest helaas net voor de eindstreep het onderspit delven. BV Haarlemmermeer wist de meeste bonuspunten te behalen en daarmee het kampioenschap.

Namens het bestuur willen wij alle trainers en jeugdleden feliciteren met het behaalde resultaat.

BV Tilburg heeft voor de derde opeenvolgende keer het Stedenontmoeting junioren kampioenschap gewonnen.

BV Tilburg junioren was niet te stoppen in zowel de voorronde als ook in de finales. De ene hoge game na de andere werd met goed ‘teamplay’ op het scorebord gezet. BV Spijkenisse mocht na een sterk optreden in de finales de zilveren medaille meenemen. Het brons ging naar de BV Haarlemmermeer en de BV Veendam.

BV Tilburg aspiranten waren goed op weg voor een finaleplek voor het kampioenschap, maar helaas was BV Den Bosch te sterk in de halve finale voor de Tilburgse formatie. De finale ging tussen BV Den Bosch en BV Veendam, waarbij BV Veendam nipt aan het langste eind trok en zich mocht kronen tot kampioen. Het brons ging naar BV Tilburg en naar BV Middelharnis.

Het bestuur feliciteert BV Tilburg, spelers en coaches, met het behalen van dit fantastisch resultaat.

Tijdens de Europese jeugdkampioenschappen in Aalborg, Denemarken, heeft Nederland in de teamevents de bronzenmedaille behaald.

Het team, bestaande uit Brent de Ruiter, Mike Bergmann, Nick de Gelder, Ronan van der Loo onder leiding van Jord van Weeren verloren helaas in de halve finale van Zweden. Zweden versloeg Noorwegen in de finale en mocht zich kronen tot Europees kampioen.

Bestuur feliciteert in het bijzonder BVT-leden Ronan en Jord met het behalen van de bronzen medaille.

Subcategorieën