Zondag 18 december zijn de spelers/speelsters van de EYC voorselectie op de hoogte gebracht van de definitieve selectie voor de aankomende European Youth Championships 2017 die op 8 april van start gaan in bowling Tali Bowl / Oy Bowling Ab te Helsinki, Finland.

Selectie
Nederland neemt deel met zowel een jongens- als een meisjesteam. In totaal bestaan beide teams uit 4 spelers. De volgende spelers stappen begin april met coaches Peter van Zijp, Marieke de Jong en Jord van Weeren in het vliegtuig om de strijd aan te gaan met leeftijdsgenootjes uit de rest van Europa:

Jongens Leeftijd  Woonplaats
Bart van Beers 16 jaar Tilburg
Ronan van der Loo 15 jaar Hilvarenbeek
Mike Bergmann 16 jaar Geleen
Brent de Ruiter 15 jaar MiddelBurg

Meisjes Leeftijd Woonplaats
Beaudine Kriele 14 jaar Wieringerwaard
Bianca Brommer 16 jaar Hoogenveen
Sharon Rietveld 16 jaar Rozenburg ZH
Denise Blankenzee 16 jaar Julianadorp

Social media
Het team zal in de voorbereiding op en tijdens het evenement ook te volgen zijn via twitter en facebook. Volg en like die pagina´s dus vooral om niets te missen van het team. EYC 2017 heeft ook een eigen website, hier kan je meer informatie vinden over het evenement.

Trots
Bowling Vereniging Tilburg wenst de geselecteerden,  met name "onze" jongens Bart van Beers en Ronan van der Loo, erg veel succes met de verdere voorbereiding en deelname. De BVT is wederom trots op jullie uitverkiezing!