eyc2015Zondag 15 februari zijn de 16 leden van de EYC voorselectie op de hoogte gebracht van de definitieve selectie voor de aankomende European Youth Championships 2015 die eind maart van start gaan in Leipzig, Duitsland.

Selectie
Nederland neemt na twee jaar afwezigheid weer deel met zowel een jongens- als een meisjesteam, nadat vorig jaar alleen een jongensteam deelnam. In totaal bestaan beide teams uit 4 spelers. De volgende spelers stappen 26 maart met coaches Peter van Zijp, Marieke de Jong en Jord van Weeren in de bus om de strijd aan te gaan met leeftijdsgenootjes uit de rest van Europa:

Jongens Woonplaats Leeftijd
Bart van Beers Tilburg 15 jaar
Yorick van Deutekom Julianadorp 16 jaar
Mike Bergmann Geleen 14 jaar
Wesley Gorter Hellevoetsluis 18 jaar

Meisjes Woonplaats Leeftijd
Dominique Beverdam Ter Apel 16 jaar
Elvira de Weerdt Zierikzee 18 jaar
Lindsey Paling Koudekerke 18 jaar
Denise Blankenzee Den Helder 14 jaar

Dit betekent dat er niet gekozen is voor Kevin van Rooyen, Damian Klootwijk, Rodney Fens, Gijs van der Kooij, Anouk van Deutekom, Priscilla Thalen, Eliane Mortiers en Rianne van Zijp.

Puntjes op de i
"We zijn zeer tevreden over de ontwikkeling die alle spelers uit de voorselectie hebben doorgemaakt de afgelopen periode", aldus coach Peter van Zijp. "Er moesten net als vorig jaar lastige keuzes gemaakt worden. Je gaat daarbij kijken wat het beste is voor het team en van wie je verwacht dat ze kunnen pieken op het evenement." Met deze selectie wordt de komende periode nog drie keer getraind in Leiden (2x) en Nieuwegein. Er worden dan vooral puntjes op de i gezet als het gaat om wedstrijdcoaching en teambuilding.

Debutantenbal
Op één na wordt het voor alle spelers het debuut in het Nederlandse shirt. Alleen Yorick van Deutekom maakte vorig seizoen ook al deel uit van de selectie die in Aalborg de bronzen medaille won in het Team Event.

In totaal hebben 27 federaties zich ingeschreven voor het EYC 2015, zij worden vertegenwoordigd door 152 spelers/speelsters.

De wedstrijden gaan van start op zondag 29 maart met het Doubles event. Het gehele evenement zal te volgen zijn via de EYC webpagina. Klik hier om die pagina te bekijken.

Het team zal in de voorbereiding op en tijdens het evenement ook te volgen zijn via twitter en facebook. Volg en like die pagina´s dus vooral om niets te missen van het team.