BV Tilburg heeft voor de derde opeenvolgende keer het Stedenontmoeting junioren kampioenschap gewonnen.

BV Tilburg junioren was niet te stoppen in zowel de voorronde als ook in de finales. De ene hoge game na de andere werd met goed ‘teamplay’ op het scorebord gezet. BV Spijkenisse mocht na een sterk optreden in de finales de zilveren medaille meenemen. Het brons ging naar de BV Haarlemmermeer en de BV Veendam.

BV Tilburg aspiranten waren goed op weg voor een finaleplek voor het kampioenschap, maar helaas was BV Den Bosch te sterk in de halve finale voor de Tilburgse formatie. De finale ging tussen BV Den Bosch en BV Veendam, waarbij BV Veendam nipt aan het langste eind trok en zich mocht kronen tot kampioen. Het brons ging naar BV Tilburg en naar BV Middelharnis.

Het bestuur feliciteert BV Tilburg, spelers en coaches, met het behalen van dit fantastisch resultaat.

Tijdens de Europese jeugdkampioenschappen in Aalborg, Denemarken, heeft Nederland in de teamevents de bronzenmedaille behaald.

Het team, bestaande uit Brent de Ruiter, Mike Bergmann, Nick de Gelder, Ronan van der Loo onder leiding van Jord van Weeren verloren helaas in de halve finale van Zweden. Zweden versloeg Noorwegen in de finale en mocht zich kronen tot Europees kampioen.

Bestuur feliciteert in het bijzonder BVT-leden Ronan en Jord met het behalen van de bronzen medaille.

Het mooiste teamevenement bij de jeugd komt er weer aan, namelijk de Stedenontmoeting! Dit seizoen gaan we spelen op de 24 gloednieuwe bowlingbanen van Dolfijn en dus mogen we thuis acte de présence geven.

De Stedenontmoeting Jeugd wordt gehouden op zaterdag 7 april 2018. Het Baker Format dat vorig jaar gehanteerd werd, blijft intact. Wel vindt er een kleine wijziging in de knock-out finales plaats. Nieuw dit jaar is dat er géén regionale voorrondes gespeeld worden. De teams die deelnemen strijden meteen voor het landelijke kampioenschap.

EYC 2018Zondag 18 december zijn de spelers/speelsters van de EYC voorselectie op de hoogte gebracht van de definitieve selectie voor de aankomende European Youth Championships 2018 die op 24 maart van start gaan in bowling Lovvang Bowling Centre te Aalborg, Denemarken.

Selectie
Nederland neemt deel met zowel een jongens- als een meisjesteam. In totaal bestaan beide teams uit 4 spelers. De volgende spelers stappen halverwege maart met coaches Peter van Zijp, Marieke de Jong en Jord van Weeren in de auto om de strijd aan te gaan met leeftijdsgenootjes uit de rest van Europa:

nk jeugdVince van der Loo Nederlands Kampioen jeugd.

In Claus Bowling te Hoofddorp zijn de nieuwe Nederlands Kampioenen jeugd gekroond. BV Tilburg was tijdens de finales goed vertegenwoordigd, waarbij Vince van der Loo alle aandacht naar zich toe trok door zijn geweldige spel waarmee hij zich verdiend mocht kronen tot Nederlands Kampioen 2017 in de jongste jongens klasse pupillen. Alsof het nog niet genoeg was, wist Vince samen met zijn kompaan Romano Beekmaan, ook de 2e prijs in de doubles in de wacht te slepen.

Subcategorieën