stedenkamp jeugdHet juniorenteam wint de regionale voorronde.

Op 29 april heeft Bowling Vereniging Tilburg in de regionale voorronde van de Stedenontmoeting jeugd wederom goed gepresteerd. Anders dan andere jaren werd er voor het eerst volledig in Baker Format gespeeld. Maar liefst 10 games stonden er op het programma voor alle klassen.

njtlZaterdag 22 april stond de laatste speeldag van de NJTL op het programma. Hierin vielen de laatste beslissingen in de strijd om het kampioenschap in de verschillende klassen.

Er werd het gehele seizoen gestreden in drie klassen: HCP-1, HCP-2 en Scratch. Na de zesde speeldag heeft BV Tilburg zich in de scratch klasse tot kampioen mogen kronen. In dezelfde klasse wist BV Tilburg 2 beslag te leggen op de tweede plaats. In poule 2 HCP behaalde BV Tilburg 4 een mooie derde plaats.

eyc2017Van 8 t/m 17 april werd in Heldinki het EK Jeugd gehouden. Maar liefst vier BVT leden waren op dit EK aktief; Bart van Beers en Ronan van der Loo waren 50% van het Nederlandse herenteam, en Jord van Weeren was hun coach. Namens de Belgische Federatie was Shinya Haest van de partij.

Op maandag werden de Doubles gespeeld bij de jongens en dit leverde gelijk al een zilveren medaille op voor Brent de Ruiter en Ronan van der Loo. Met slechts vier pins werd verloren van Oekraine. Het andere Nederlandse Dubbel (Bart van Beers en Mike Bergmann) eindigde op de vijfde plaats.

stedenkamp jeugdDe voorronde voor de Stedenontmoeting Jeugd wordt dit jaar georganiseerd in 's-Hertogenbosch op zaterdag 29 april. De (online) inschrijfformulieren voor dit evenement worden op korte termijn naar de verenigingen verstuurd, waarna ook de jeugdleden worden geselecteerd/gevraagd door de trainers om hieraan deel te nemen.

Mocht BV Tilburg zich plaatsen voor de finale Stedenontmoeting Jeugd 2017 dan zal er op zaterdag 27 mei 2017 in Hoofddorp worden gestreden om deze prestigieuze prijs waar wij als vereniging vorig jaar nog de grote winnaar waren.

Ronan van der Loo wint de sportprijs Sporttalent van het jaar 2016.

Op vrijdagavond 27 januari werden tijdens het Sportgala van de gemeente Hilvarenbeek de Sportprijzen van het jaar 2016 uitgereikt. Ronan was samen met Tess van Dijck (synchroonzwemmer) en de broers Schottert (basketballers) genomineerd in de categorie Sporttalent van het jaar 2016.

Na een spannende stemmingsronde is Ronan, door sporters en bestuurders, gekozen als Sporttalent van het jaar 2016. Ronan mocht de prijs in onvangst nemen na uitreiking door burgemeester Palmen en wethouder Roks.

Het bestuur feliciteert Ronan met het behalen van deze prestigieuze sportprijs.

Subcategorieën