Hieronder staan de uitslagen van de Tilburgse Kampioenschappen Jeugd 2018

Bowling "de Schelmse Brug" te Arnhem was het strijdtoneel van de finale Nationale Jeugd Trio League. Na 6 games bleek het jeugdteam van de BV Haarlemmermeer de beste, BV Tilburg eindigde op de 2e plaats.

De kampioen van 2015 en 2016, BV Tilburg, moest helaas net voor de eindstreep het onderspit delven. BV Haarlemmermeer wist de meeste bonuspunten te behalen en daarmee het kampioenschap.

Namens het bestuur willen wij alle trainers en jeugdleden feliciteren met het behaalde resultaat.

BV Tilburg heeft voor de derde opeenvolgende keer het Stedenontmoeting junioren kampioenschap gewonnen.

BV Tilburg junioren was niet te stoppen in zowel de voorronde als ook in de finales. De ene hoge game na de andere werd met goed ‘teamplay’ op het scorebord gezet. BV Spijkenisse mocht na een sterk optreden in de finales de zilveren medaille meenemen. Het brons ging naar de BV Haarlemmermeer en de BV Veendam.

BV Tilburg aspiranten waren goed op weg voor een finaleplek voor het kampioenschap, maar helaas was BV Den Bosch te sterk in de halve finale voor de Tilburgse formatie. De finale ging tussen BV Den Bosch en BV Veendam, waarbij BV Veendam nipt aan het langste eind trok en zich mocht kronen tot kampioen. Het brons ging naar BV Tilburg en naar BV Middelharnis.

Het bestuur feliciteert BV Tilburg, spelers en coaches, met het behalen van dit fantastisch resultaat.

Tijdens de Europese jeugdkampioenschappen in Aalborg, Denemarken, heeft Nederland in de teamevents de bronzenmedaille behaald.

Het team, bestaande uit Brent de Ruiter, Mike Bergmann, Nick de Gelder, Ronan van der Loo onder leiding van Jord van Weeren verloren helaas in de halve finale van Zweden. Zweden versloeg Noorwegen in de finale en mocht zich kronen tot Europees kampioen.

Bestuur feliciteert in het bijzonder BVT-leden Ronan en Jord met het behalen van de bronzen medaille.

Het mooiste teamevenement bij de jeugd komt er weer aan, namelijk de Stedenontmoeting! Dit seizoen gaan we spelen op de 24 gloednieuwe bowlingbanen van Dolfijn en dus mogen we thuis acte de présence geven.

De Stedenontmoeting Jeugd wordt gehouden op zaterdag 7 april 2018. Het Baker Format dat vorig jaar gehanteerd werd, blijft intact. Wel vindt er een kleine wijziging in de knock-out finales plaats. Nieuw dit jaar is dat er géén regionale voorrondes gespeeld worden. De teams die deelnemen strijden meteen voor het landelijke kampioenschap.

Subcategorieën