Het Hammer Bronzen Schietspoel Toernooi 2018 was de vijfde stop op de European Bowling Tour 2018. Bowlers streden om een totale prijzenpot van 45.750 euro, waarbij 6.000 euro naar de winnaar ging, 4.000 euro naar de tweede plaats en de derde en vierde plaats respectievelijk 3.000 en 2.000 euro.

Van 15 t/m 22 april streden in totaal 203 bowlers voor een finaleplek. Er werd bijzonder hoog gescoord en uiteindelijk was 1419 (236,5 gem.) genoeg voor een plekje in de eerste finaleronde. Onder de finalisten o.a. BVT-leden Daniel Dol en Youri Fens. Ondanks aanmoedigingen van belangstellenden was de eerste finaleronde ook tevens hun eindstation. Met respectievelijk een 36e en 22e plaats mochten zij zich de beste Tilburgers noemen, maar ook een van de beste Nederlanders.

De beste Nederlander, en tevens oud BVT-lid, was Jeroen van Geel met een 4e plaats. Net kort daarachter eindigde Ramon Hilferink op de 5e plaats.

Nick van Gelder troeft Youri Fens nipt af om de strijd om het Nederlands Kampioenschap A-klasse.

Drie dagen was onze thuisbasis Dolfijn het decor voor het Nederlands Kampioenschap A-klasse. In de drie voorronden kwamen in totaal 35 dames en 91 heren in actie, waaronder meerdere BVT-leden. Zondag 15 april werden de finales gespeeld met de beste 25 heren en beste 10 dames.

Lang leek het erop dat de man in vorm Youri Fens de titel naar zich toe zou trekken, maar helaas in de laatste finaleronde verloor Youri met 404 tegen 438 van Nick van Gelder.

Ondanks het 'verlies' hoopt het bestuur dat Youri terugkijkt naar een geslaagd deelname. Wij zijn in ieder geval trots op je zilveren prestatie!

NK A Klasse 200De Nederlandse Bowling Federatie zoekt voor de NK A-klasse nog enkele vrijwilligers om mee te helpen dit fantastische event in goede banen te leiden. Het gaat om baancomissarissen, scores verzamelen en verwerken en andere werkzaamheden. De dagen waarop gespeeld wordt zijn als volgt:

• Zaterdag 14 april vanaf 09.00 uur tot ongeveer 19.30 uur
  • Zondag 15 april (Finaledag) vanaf 09.00 uur tot ongeveer 19.00 uur

Voor een hapje en een drankje tijdens deze dagen wordt gezorgd.

Aanmelden kan bij de Nederlandse Bowling Federatie door een email te sturen aan Jan Jaap van der Sar of telefonisch 06-34 22 83 59.

De maand april staat niet alleen in het teken van de lentekriebels, maar ook in het teken van nationaal en internationaal topbowlen in Dolfijn.

We kunnen weer bowlen in Tilburg en dat zal men weten ook! In april is het ‘the plays to be’ voor de volgende evenementen:

Erbij zijn is meemaken!

BV Tilburg op overtuigende wijze naar speelronde 3 in de NBF Ton Zandboer Cup.

BV Tilburg heeft ook de tweede (uit)wedstrijd op overtuigende wijze gewonnen van BV Den Bosch 2. Na de 2615 – 2424 overwinning op BV Den Bosch 2 van vorige week, won de Tilburgse formatie nu in Bowling & Event de Maaspoort met 2603 – 2137.

Speelronde 3 zal geworden gehouden van 9 april t/m 11 mei, waarbij BV Venray de volgende tegenstander zal zijn. Klik hier voor het speelschema.