Op zondag 2 september 2018 kunnen leden van Bowling Vereniging Tilburg deelnemen aan het openingstoernooi. Er is gekozen voor een bijzondere formule, namelijk een Best Ball Toernooi!

De opzet is als volgt; er wordt gespeeld met doubles, waarbij het beste frame van de twee spelers telt voor de Best Ball Speler. Bijvoorbeeld: Speler A gooit in de eerste frame een 7-spare, en speler B gooit een misser. Dan telt voor de eerste frame de 7-spare. In frame twee gooit speler A een 9-spare, en speler B gooit een strike. In frame twee telt dan de strike. Op deze wijze wordt de score van de Best Ball Speler samengesteld. Vervolgens komt er nog de handicap bij, deze wordt bepaald door het gemiddelde van de twee spelers.

flyer2018Op zondag 14 oktober 2018 wordt voor de tweede keer de Memorial Ronald Dol georganiseerd. De inschrijving is inmiddels geopend en ook teams van Bowling Vereniging Tilburg kunnen deelnemen aan dit gezellige evenement.

Wat is de Memorial Ronald Dol? Het is een teamevent in Baker Format. Met een team van vijf personen speelt u bij Baker Format samen één game. Dus de eerste bowler speelt frame 1 en 6, de tweede bowler speelt frame 2 en 7 enz. Op deze wijze worden er in de ochtendsessie 12 games gespeeld op patroon A, en in de middagsessie nog eens 12 games op patroon B. Het team met de hoogste score over de 24 games is winnaar.

De reacties op de eerste editie van de Memorial Ronald Dol (in 2015) waren uitsluitend positief, we hopen dat er ook dit jaar weer veel teams gaan deelnemen, ook uit Tilburg!

Meer info & Inschrijven

Het Hammer Bronzen Schietspoel Toernooi 2018 was de vijfde stop op de European Bowling Tour 2018. Bowlers streden om een totale prijzenpot van 45.750 euro, waarbij 6.000 euro naar de winnaar ging, 4.000 euro naar de tweede plaats en de derde en vierde plaats respectievelijk 3.000 en 2.000 euro.

Van 15 t/m 22 april streden in totaal 203 bowlers voor een finaleplek. Er werd bijzonder hoog gescoord en uiteindelijk was 1419 (236,5 gem.) genoeg voor een plekje in de eerste finaleronde. Onder de finalisten o.a. BVT-leden Daniel Dol en Youri Fens. Ondanks aanmoedigingen van belangstellenden was de eerste finaleronde ook tevens hun eindstation. Met respectievelijk een 36e en 22e plaats mochten zij zich de beste Tilburgers noemen, maar ook een van de beste Nederlanders.

De beste Nederlander, en tevens oud BVT-lid, was Jeroen van Geel met een 4e plaats. Net kort daarachter eindigde Ramon Hilferink op de 5e plaats.

Nick van Gelder troeft Youri Fens nipt af om de strijd om het Nederlands Kampioenschap A-klasse.

Drie dagen was onze thuisbasis Dolfijn het decor voor het Nederlands Kampioenschap A-klasse. In de drie voorronden kwamen in totaal 35 dames en 91 heren in actie, waaronder meerdere BVT-leden. Zondag 15 april werden de finales gespeeld met de beste 25 heren en beste 10 dames.

Lang leek het erop dat de man in vorm Youri Fens de titel naar zich toe zou trekken, maar helaas in de laatste finaleronde verloor Youri met 404 tegen 438 van Nick van Gelder.

Ondanks het 'verlies' hoopt het bestuur dat Youri terugkijkt naar een geslaagd deelname. Wij zijn in ieder geval trots op je zilveren prestatie!

NK A Klasse 200De Nederlandse Bowling Federatie zoekt voor de NK A-klasse nog enkele vrijwilligers om mee te helpen dit fantastische event in goede banen te leiden. Het gaat om baancomissarissen, scores verzamelen en verwerken en andere werkzaamheden. De dagen waarop gespeeld wordt zijn als volgt:

• Zaterdag 14 april vanaf 09.00 uur tot ongeveer 19.30 uur
  • Zondag 15 april (Finaledag) vanaf 09.00 uur tot ongeveer 19.00 uur

Voor een hapje en een drankje tijdens deze dagen wordt gezorgd.

Aanmelden kan bij de Nederlandse Bowling Federatie door een email te sturen aan Jan Jaap van der Sar of telefonisch 06-34 22 83 59.