Zoals eerder aangekondigd heeft het bestuur het plan opgevat om een Openingstoernooi en Nieuwjaarsborrel te organiseren in de nieuwe Dolfijn bowling.

Het Openingstoernooi en Nieuwjaarsborrel vindt plaats op zondag 28 januari 2018, onder voorbehoud van tijdige oplevering pand. Noteert u deze datum maar vast in uw agenda!

Meer informatie volgt later.

ebt masters2018 200Het Hammer Bronzen Schietspoel Toernooi gaat verhuizen naar 15 - 22 april 2018. Omdat de bouw van de nieuwe bowling enkele weken vertraging heeft opgelopen stond het toernooi gepland kort na de opening van de bowling. Het gevaar van een extra vertraging waardoor het toernooi op het laatste moment zou moeten worden uitgesteld of gecancelled, en de korte voorbereidingstijd heeft de organistie doen besluiten voor deze oplossing te kiezen.

Na overleg met ETBF en EBT was duidelijk dat er niet veel opties waren. Gelukkig wilde de Nederlandse Bowling Federatie haar medewerking verlenen door het NK A-klasse (ook in Tilburg) een week te vervroegen. Daardoor kwam er ruimte op de kalender voor de verschuiving van het Bronzen Schietspoel Toernooi.

De EBT Masters 2018, de finale van de European Bowling Tour 2017, zal nu op maandag 23 april 2018 worden gehouden.

tonzzandboer cup 200Het bestuur van uw bowlingvereniging heeft weer een uitnodiging ontvangen om deel te nemen aan de Ton Zandboer Cup.

In de afgelopen jaren is Bowling Vereniging Tilburg altijd redelijk succesvol geweest in dit evenement, in 2015 wist BVT dit toernooi zelfs te winnen.

Dolfijn is officieel partner van de Nederlandse Bowling Federatie geworden.

Dolfijn NEW200De NBF heeft met trots gemeld dat Dolfijn en de NBF een partnerschap met elkaar zijn aangegaan. Onderdeel van het partnerschap is dat de komende jaren meerdere evenementen in Tilburg gespeeld gaan worden waaronder de NK A Klasse 2018, Stedenontmoeting Jeugd 2018, NK Jeugd 2018, de NK BCD 2019, NK Teams 2019 en de speciale EYC editie van het NK Jeugd in 2020.

nbfDe ETBF heeft de EK Jeugd 2020 officieel toegewezen aan de NBF. De EK wordt van 4 t/m 13 april 2020 gehouden bij Dolfijn en belooft een waar bowlingfeest te worden.

Voor de huidige jeugd, welke in 2020 nog steeds jeugd zijn, is het een schitterend evenement om naar uit te kijken. Er is niks mooier dan Nederland te mogen vertegenwoordigen voor jouw thuispubliek. De 24 nieuwe banen van Dolfijn zulllen het decor zijn van de Europese titelstrijd. Het is de tweede EK in acht jaar tijd voor Tilburg na het EK Dames in 2012.

De NBF gaat de komende tijd met haar organisatiepartners hard aan het werk om het evenement een groots succes te maken voor de gehele bowlingsport. Meer informatie volgt.