Het Hammer Bronzen Schietspoel Toernooi 2018 was de vijfde stop op de European Bowling Tour 2018. Bowlers streden om een totale prijzenpot van 45.750 euro, waarbij 6.000 euro naar de winnaar ging, 4.000 euro naar de tweede plaats en de derde en vierde plaats respectievelijk 3.000 en 2.000 euro.

Van 15 t/m 22 april streden in totaal 203 bowlers voor een finaleplek. Er werd bijzonder hoog gescoord en uiteindelijk was 1419 (236,5 gem.) genoeg voor een plekje in de eerste finaleronde. Onder de finalisten o.a. BVT-leden Daniel Dol en Youri Fens. Ondanks aanmoedigingen van belangstellenden was de eerste finaleronde ook tevens hun eindstation. Met respectievelijk een 36e en 22e plaats mochten zij zich de beste Tilburgers noemen, maar ook een van de beste Nederlanders.

De beste Nederlander, en tevens oud BVT-lid, was Jeroen van Geel met een 4e plaats. Net kort daarachter eindigde Ramon Hilferink op de 5e plaats.

Het bestuur feliciteert de organisatie met een fantastisch georganiseerde evenement. Na één jaar afwezigheid, was het weer genieten! Niet alleen van het deelnemersveld, maar ook van een goed geoliede machine. We hebben het dan niet over de Kegel oliemachine, maar over de gehele toernooiorganisatie onder leiding van Luc Jansen.