Nog geen jaar geleden zorgde Xander van Mazijk voor een enorme stunt door in Las Vegas tijdens het WK Singles Event de gouden medaille te winnen. Een geweldige prestatie die de sportieve ambitie van TeamNL bowling heeft gevoed.

Van 23 november t/m 5 december 2018 gaat de WK bowling heren van start in Hong Kong, waarbij de TeamNL vertegenwoordigd wordt door Jeroen van Geel, Johnny Spil, Xander van Mazijk, Yorick van Deutekom en BVT-leden Jord van Weeren en Youri Fens. Ron van de Boogaard is de bondcoach van dit selectief gezelschap. Gezamenlijk gaan ze opnieuw voor een stunt!

Wij wensen TeamNL veel succes toe en we zullen jullie volgen.

Alle (oud-) leden van de BVT,

Sinds 1998 speelt een groeiend aantal spelers met een verstandelijke beperking een eigen competitie bij Dolfijn. Dit doen zij op de vrijdagavond van 19:00 – 20:00 uur en op de zaterdag van 12:00 – 13:00 en van 13:00 tot 14:00 uur onder begeleiding van een aantal ouders en vrijwilligers. De groepen bestaan uit maximaal 18 spelers die verdeeld over 6 banen proberen om zo hoog mogelijk te scoren of om zoveel mogelijk plezier te hebben, bij voorkeur beide.

Voor deze groep spelers zijn wij op zoek naar vrijwilligers die ons willen ondersteunen.

In juli en augustus stopt het vrij trainen op zaterdag voor leden. Vanaf september kunnen leden weer vrij trainen bij Dolfijn.

Wil je trainen in competitieverband, doe dan mee met de Zomerleague. Klik hier voor meer informatie

Technologie heeft invloed op elke sport, en dus ook op de bowlingsport. Regels omtrent bowlingballen gaan daarom komende jaren veranderen.

Na drie jaar onderzoek naar de invloed van technologie op de bowlingsport, heeft het USBC-orgaan nieuwe specificaties opgesteld om de sport eerlijker en aantrekkelijker te maken.

Nieuwe specificaties bevat onder andere:

dolfijn update bouwEr is wat meer duidelijk over de stand van zaken tijdens de bouw van de nieuwe bowling. Helaas gaat het allemaal niet zo snel als dat we gehoopt hadden, en ligt de bouw inmiddels enkele weken achter op schema.

Zoals het er nu voor staat zal het pand worden opgeleverd op 4 december 2017. Dat is het moment dat er kan worden begonnen met het plaatsen van het interieur, bowlingbanen en machines, keuken en horecavoorzieningen, etc. Dit zal ongeveer zes tot zeven weken in beslag nemen. Omdat er in deze periode ook nogal wat feestdagen en vakanties vallen gaat het bestuur er van uit dat we vanaf februari onze competities kunnen hervatten in Tilburg.

Natuurlijk gaan we de start van het nieuwe seizoen vieren met een spectaculair openingstoernooi met prachtige prijzen. De voorbereidingen hiervoor zijn inmiddels in volle gang!

Meer info volgt zodra deze beschikbaar is.