Van 16 t/m 23 februari wordt bij Dolfijn het internationale bowlingtoernooi om de Bronzen Schietspoel gehouden. Begonnen in 1973 als een gezellig handicap toernooi meet veelal lokale deelnemers is dit toernooi uitgegroeid tot een van de smaakmakers van de Europese Bowling Tour.

Met dit jaar een recorddeelname (meer dan 550 entries) en vele topspelers uit binnen- en buitenland loont het zeker de moeite om een kijkje te komen nemen. Wellicht kunt u dan gelijk één van de twaalf BVT leden aanmoedigen die aan het toernooi deelnemen. De voorronden worden gespeeld op zondag 16 februari van 11.00 tot 18.00 uur, op maandag, dinsdag en woensdag vanaf 20.00 uur, op donderdag vanaf 15.00 uur, vrijdag vanaf 11.00 uur, en op zaterdag is de laatste dag met drie series vanaf 10.00 uur. Afsluitend wordt dan nog de spectaculaire Desperado Squad gespeeld, waar deelnemers via een laatste kans één game spelen voor een plekje in de finale.

Op zondag 23 februari worden de finales gespeeld, vanaf 10.00 komen de beste bowlers van het toernooi in aktie. De prijsuitreiking zal rond 17.30 uur plaatsvinden.

Op zondag 2 februari 2020 organiseert het Schietspoel Team: “Winner takes all: Road to the Hammer Bronzen Schietspoel Tournament”

Van 16 tot en met 23 februari 2020 wordt in Tilburg het befaamde Hammer Bronzen Schietspoel Toernooi georganiseerd. Bij dit “Road to” toernooi wint de winnaar een inschrijving voor het Hammer Bronzen Schietspoel toernooi.
Ook dit jaar wordt er een tweede gratis entry verloot onder alle deelnemers!

Tijdens de voorronde (maximaal 48 deelnemers) worden 4 games Amerikaans systeem gespeeld op het Schietspoelpatroon. Maximaal 2 spelers per baan.

Vervolgens zal een finale plaatsvinden waarbij in elke ronde een aantal mensen zal afvallen. Plaatsing voor de finale gebeurt op basis van het zogenaamde DVA format, dat wil zeggen je kunt je plaatsen o.b.v. de gegooide serie of game(s).

Lees meer: Road to Schietspoel 2020

Op maandag 16 december a.s is de vierde stop van de Five Game Challenge. Het patroon is Red Square!.

Wegens gebrek aan belangstelling is besloten ook de vierde stop van de FGC te annuleren.

Het bestuur van uw bowlingvereniging heeft weer een uitnodiging ontvangen om deel te nemen aan de Ton Zandboer Cup.

In de afgelopen jaren is Bowling Vereniging Tilburg altijd redelijk succesvol geweest in dit evenement, in 2015 wist BVT dit toernooi zelfs te winnen en afgelopen jaar hebben we de finale behaald.

Dit jaar is het extra leuk aangezien na maximaal vier speelronden de overgebleven scratch- en handicapteams de finale spelen in onze thuisbasis Dolfijn, the plays to be. Dit zal plaatsvinden op zaterdag 17 mei 2020.

De circulaire bevat alle informatie en inschrijfformulieren voor maximaal 3 scratchteams evenals 3 handicapteams. Uw inschrijving ontvangt het bestuur graag uiterlijk 15 december, zodat we nog een aantal dagen hebben om het in te dienen voor de NBF-sluitingstijd (20 december).

Algemene informatie TZC 2020
Inschrijformulier scratch

Inschrijformulier handicap

De kosten (34 EUR per team/speelronde) voor deelname zijn geheel voor eigen rekening.

flyer2019Op zondag 3 november 2019 wordt voor de derde keer de Memorial Ronald Dol georganiseerd. De inschrijving is inmiddels geopend en ook teams van Bowling Vereniging Tilburg kunnen deelnemen aan dit gezellige evenement.

Wat is de Memorial Ronald Dol? Het is een teamevent in Baker Format. Met een team van vijf personen speelt u bij Baker Format samen één game. Dus de eerste bowler speelt frame 1 en 6, de tweede bowler speelt frame 2 en 7 enz. Op deze wijze worden er in de ochtendsessie 12 games gespeeld op patroon A, en in de middagsessie nog eens 12 games op patroon B. Het team met de hoogste score over de 24 games is winnaar.

De reacties op de eerste (2015) en tweede editie (2018) van de Memorial Ronald Dol waren uitsluitend positief, we hopen dat er ook dit jaar weer veel teams gaan deelnemen, ook uit Tilburg!

Meer info & Inschrijven