Op woensdag 5 juni werd het Slottoernooi gehouden. Na een rondgang tijdens de verschillende leagues waren al snel (meer dan) 48 deelnemers aangemeld. Met de beschikbare banen zou dit dus 16 trios opleveren. Vanwege het verenigingsgevoel werden de deelnemers op grond van hun huisleaguegemiddelde verdeeld over de 16 trios. Hierdoor zouden alle trios ongeveer even sterk zijn, wat een spannende strijd op kon leveren.

Helaas zijn er dan altijd een paar leden die de mooie plannen dwarsbomen door zonder bericht niet op te komen dagen. Bovendien was er wat onduidelijkheid over het aanvangstijdstip. Maar na deze wat rommelige start begonnen de 16 teams dan aan de 3 games. Op een enkele uitzondering na was iedereen wel te spreken over de gemixte samenstelling van de teams, je komt nog eens wat andere mensen tegen.

oliebollenOp zondag 30 december 2018 organiseert Bowling Vereniging Tilburg een gezellig eindejaarstoernooi voor haar leden. Alle games zijn No-Tap, dus iedere 9 is ook een strike!

U speelt met twee spelers op een baan en er worden 4 games gespeeld. De aanvang van het toernooi is om 11.00 uur, de prijsuitreiking is direct na afloop om ongeveer 13.00 uur.

Twee toernooien uit de 50+ Master Tour gaan samenwerken! Het BVB 50+ Open en het Jeneverstad on tour toernooi gaan vanaf heden samenwerken, en de samenwerking start in onze thuisbasis Dolfijn l the plays to be.

Ben je 50+ en zou je graag eens willen bowlen en je willen meten tegen je leeftijdsgenoten, dan is dit je kans! Klik hier voor de flyer van het 8e Jeneverstad on Tour 50+ toernooi.

Op zondag 2 september 2018 kunnen leden van Bowling Vereniging Tilburg deelnemen aan het openingstoernooi. Er is gekozen voor een bijzondere formule, namelijk een Best Ball Toernooi!

De opzet is als volgt; er wordt gespeeld met doubles, waarbij het beste frame van de twee spelers telt voor de Best Ball Speler. Bijvoorbeeld: Speler A gooit in de eerste frame een 7-spare, en speler B gooit een misser. Dan telt voor de eerste frame de 7-spare. In frame twee gooit speler A een 9-spare, en speler B gooit een strike. In frame twee telt dan de strike. Op deze wijze wordt de score van de Best Ball Speler samengesteld. Vervolgens komt er nog de handicap bij, deze wordt bepaald door het gemiddelde van de twee spelers.

flyer2018Op zondag 14 oktober 2018 wordt voor de tweede keer de Memorial Ronald Dol georganiseerd. De inschrijving is inmiddels geopend en ook teams van Bowling Vereniging Tilburg kunnen deelnemen aan dit gezellige evenement.

Wat is de Memorial Ronald Dol? Het is een teamevent in Baker Format. Met een team van vijf personen speelt u bij Baker Format samen één game. Dus de eerste bowler speelt frame 1 en 6, de tweede bowler speelt frame 2 en 7 enz. Op deze wijze worden er in de ochtendsessie 12 games gespeeld op patroon A, en in de middagsessie nog eens 12 games op patroon B. Het team met de hoogste score over de 24 games is winnaar.

De reacties op de eerste editie van de Memorial Ronald Dol (in 2015) waren uitsluitend positief, we hopen dat er ook dit jaar weer veel teams gaan deelnemen, ook uit Tilburg!

Meer info & Inschrijven