Op zondag 4 september 2022 organiseert Bowling Vereniging Tilburg een gezellig openingstoernooi om het nieuwe seizoen te starten. Alle games zijn No-Tap, dus iedere 9 is ook een strike!

U speelt met maximaal twee spelers op een baan en er worden 4 games gespeeld. De aanvang van het toernooi is om 10.30 uur, de prijsuitreiking is direct na afloop om ongeveer 13.00 uur.

De Nederlandse kampioenschappen 2022 zijn zondag 3 juli afgesloten met de Elite klassen. Youri Fens won de NK Singles.

In Eindhoven kwamen de beste spelers van het land bij elkaar voor de strijd om het goud en in het geval van het Singles Event: Deelnamebewijzen voor de European Championship of Champions (“ECC”).

Na twee series van 8 games, hadden de beste 16 heren zich geplaatst voor de finaledag. Daarop werden nog eens 8 games gespeeld om de vijf deelnemers aan de stepladderfinales te bepalen. Klik hier voor de uitslag van die halve finale. BVT-leden Jord van Weeren (6e) en Bart van Beers (9e) haalden de stepladder finale net niet, maar Youri Fens daarentegen wel (2e).

In de stepladder finale versloeg Youri Fens achtereenvolgens Nick de Gelder (219-194) en Michell Stinissen (207-201), waarmee hij zich kroonde tot Nederlands Kampioen.

Van harte gefeliciteerd namens het bestuur en veel succes gewenst tijdens het ECC.

wpfgVan 22 t/m 31 juli vinden in Rotterdam de World Police & Fire Games 2022 plaats.

Deze internationale spelen voor personeel van politie, brandweer, douane en Dienst Justitiële Inrichtingen worden dit jaar voor het eerst in de historie in Nederland gehouden. Tien dagen lang staat Nederland in het teken van de World Police & Fire Games. Het onderdeel Bowling wordt bij Dolfijn gespeeld op dnderdag 28 en vrijdag 29 juli. Teams van over de hele wereld reizen af naar Tilburg om deel te nemen aan de verschillende onderdelen. Op donderdag worden vanaf 9 uur de Singles en Doubles afgewerkt, op vrijdag wordt er ook gestart om 9 uur en wordt de dag gevuld met teams en de All Events finale.

Zaterdag werd in Volendam de Stedenontmoeting Jeugd 2022 gespeeld. In leeftijdscategorie aspiranten nam BV Tilburg het op tegen de leeftijdsgenoten van andere verenigingen voor de nationale titel. En het werd een spannende strijd!

De teams speelden allemaal 8 games bakerformat. Dit betekent dat iedere speler van het 4-koppige team steeds één frame gooit, om en om, tot de 10 frames gespeeld zijn. Je zet dus echt als team de scores op het bord, waarbij er ook goed nagedacht kan worden wie je het 9e en 10e frame laat gooien.

De teams speelden eerst 8 games voorronde, om de plaatsing voor de stepladderfinales te bepalen. Bij de aspiranten plaatste BV Den Bosch zich als eerste voor de finale. De strijd om de andere plek ging tussen BV Tilburg en BV Veendam. De twee teams maakten er een mooie strijd van, met BV Tilburg als winnaar. Het werd 268-255. Een Brabants onderonsje dus in de finale. Het verschil na de eerste game was minimaal, waarbij BV Tilburg een voorsprong van 2 punten nam (139-137). Een voorsprong die BV Den Bosch in de tweede game wist weg te spelen, met exact 2 pins. Over spanning gesproken: een roll-off moest bij de aspiranten beslissing brengen over wie de winst mee terug naar Brabant zou nemen. En dat werd BV Tilburg!

Onze felicitaties aan spelers Jay Haans, Quin Knoppert, Dave Looijkens, Lance Appleby, Tijn de Turck en coaches Eric Nendels en Antoine van Gool.

christmas challengeVanaf maandag 7 december kunt u bij Dolfijn | the plays to be deelnemen aan de NBF Christmas Challenge! Wacht even, een competitie in deze corona-tijden? Dat leggen we even uit:

In samenwerking met Lanetalk is deze uitdaging bedacht. Tijdens uw training bij Dolfijn (of één van de andere deelnemende bowlingcentra) neemt u via de Lanetalk-app deel aan deze Challenge. De opzet is simpel: Je probeert vanaf 7 december een high score neer te zetten van opeenvolgende 2 games. De top 12 van het leaderboard plaatst zich voor de finale, waarin de prijzen verdeeld worden. Niet tevreden over jouw score na 2 games? Dan kun je het t/m 24 december nog zo vaak proberen als je wilt, tot je bovenaan het leaderboard staat!

Hoe doe ik mee? Tijdens een training open je de app op je mobiele telefoon en onderin de balk klik je op het icoontje met 'Play'. Je ziet dan gelijk de banner met de NBF Christmas Challenge.

De finale wordt gespeeld op zondag 3 januari en wordt waarschijnlijk live uitgezonden via internet. Er zijn verschillende prijzen te winnen, waaronder een eerste prijs van 250 euro (te besteden bij Dolfijn | the plays to be).

Deelname aan de NBF Christmas Challenge is gratis, u betaalt alleen de baanhuur voor uw training.

Spelregels

Prijzen