Op zondag 5 september 2021 organiseert Bowling Vereniging Tilburg een gezellig openingstoernooi om het nieuwe seizoen te starten. Alle games zijn No-Tap, dus iedere 9 is ook een strike!

U speelt met maximaal twee spelers op een baan en er worden 4 games gespeeld. De aanvang van het toernooi is om 11.00 uur, de prijsuitreiking is direct na afloop om ongeveer 13.00 uur.

EYC2021 logo base normal3x e1606115516987Van 9 t/m 18 september 2021 worden bij Dolfijn Bowling de Europese Kampioenschappen voor de jeugd gehouden. Na een aantal keren te zijn uitgesteld lijkt het er op dat het in september dan toch echt kan doorgaan!

De organisatie is op zoek naar baancommisarissen. Als baancommissaris hou je tijdens een serie een paar banenparen in de gaten. Mocht er een scorecorrectie nodig zijn dan mag alleen de baancommissaris die doorvoeren, evenals af en toe een pin uit de goot gooien of een storing doorgeven aan de technische dienst. Verder zit je eerste rang bij één van de mooiste bowlingwedstrijden van het jaar.

De baancommissarissen worden voornamelijk ingezet op de wedstrijddagen (12 t/m 18 september). Je ontvangt een shirt van de organisatie, voor een hapje en een drankje wordt gezorgd, en na afloop van het toernooi ben je welkom op het Victory Banquet bij Hotel Van Der Valk.

Ook voor de side-events, welke van 2 t/m 11 september plaatsvinden op het Pieter Vreedeplein, zijn we nog op zoek naar enthousiaste BVT-leden die hier willen assisteren.

Aanmelden kan bij de organisatie van de EYC2021 of bij Berry Termeer.

Website EYC2021

christmas challengeVanaf maandag 7 december kunt u bij Dolfijn | the plays to be deelnemen aan de NBF Christmas Challenge! Wacht even, een competitie in deze corona-tijden? Dat leggen we even uit:

In samenwerking met Lanetalk is deze uitdaging bedacht. Tijdens uw training bij Dolfijn (of één van de andere deelnemende bowlingcentra) neemt u via de Lanetalk-app deel aan deze Challenge. De opzet is simpel: Je probeert vanaf 7 december een high score neer te zetten van opeenvolgende 2 games. De top 12 van het leaderboard plaatst zich voor de finale, waarin de prijzen verdeeld worden. Niet tevreden over jouw score na 2 games? Dan kun je het t/m 24 december nog zo vaak proberen als je wilt, tot je bovenaan het leaderboard staat!

Hoe doe ik mee? Tijdens een training open je de app op je mobiele telefoon en onderin de balk klik je op het icoontje met 'Play'. Je ziet dan gelijk de banner met de NBF Christmas Challenge.

De finale wordt gespeeld op zondag 3 januari en wordt waarschijnlijk live uitgezonden via internet. Er zijn verschillende prijzen te winnen, waaronder een eerste prijs van 250 euro (te besteden bij Dolfijn | the plays to be).

Deelname aan de NBF Christmas Challenge is gratis, u betaalt alleen de baanhuur voor uw training.

Spelregels

Prijzen

flyer2019Op zondag 25 oktober 2020 wordt voor de vierde keer de Memorial Ronald Dol georganiseerd. De inschrijving is inmiddels geopend en ook teams van Bowling Vereniging Tilburg kunnen deelnemen aan dit gezellige evenement.

Wat is de Memorial Ronald Dol ook al weer? Het is een teamevent in Baker Format. Met een team van vijf personen speelt u bij Baker Format samen één game. Dus de eerste bowler speelt frame 1 en 6, de tweede bowler speelt frame 2 en 7 enz. Op deze wijze worden er in de ochtendsessie 12 games gespeeld op patroon A, en in de middagsessie nog eens 12 games op patroon B. Het team met de hoogste score over de 24 games is winnaar.

De reacties op de eerste (2015) en tweede (2018) en derde editie (2019) van de Memorial Ronald Dol waren uitsluitend positief, we hopen dat er ook dit jaar weer veel teams gaan deelnemen, ook uit Tilburg!

Meer info & Inschrijven

Van 16 t/m 23 februari wordt bij Dolfijn het internationale bowlingtoernooi om de Bronzen Schietspoel gehouden. Begonnen in 1973 als een gezellig handicap toernooi meet veelal lokale deelnemers is dit toernooi uitgegroeid tot een van de smaakmakers van de Europese Bowling Tour.

Met dit jaar een recorddeelname (meer dan 550 entries) en vele topspelers uit binnen- en buitenland loont het zeker de moeite om een kijkje te komen nemen. Wellicht kunt u dan gelijk één van de twaalf BVT leden aanmoedigen die aan het toernooi deelnemen. De voorronden worden gespeeld op zondag 16 februari van 11.00 tot 18.00 uur, op maandag, dinsdag en woensdag vanaf 20.00 uur, op donderdag vanaf 15.00 uur, vrijdag vanaf 11.00 uur, en op zaterdag is de laatste dag met drie series vanaf 10.00 uur. Afsluitend wordt dan nog de spectaculaire Desperado Squad gespeeld, waar deelnemers via een laatste kans één game spelen voor een plekje in de finale.

Op zondag 23 februari worden de finales gespeeld, vanaf 10.00 komen de beste bowlers van het toernooi in aktie. De prijsuitreiking zal rond 17.30 uur plaatsvinden.