Van 16 t/m 23 februari wordt bij Dolfijn het internationale bowlingtoernooi om de Bronzen Schietspoel gehouden. Begonnen in 1973 als een gezellig handicap toernooi meet veelal lokale deelnemers is dit toernooi uitgegroeid tot een van de smaakmakers van de Europese Bowling Tour.

Met dit jaar een recorddeelname (meer dan 550 entries) en vele topspelers uit binnen- en buitenland loont het zeker de moeite om een kijkje te komen nemen. Wellicht kunt u dan gelijk één van de twaalf BVT leden aanmoedigen die aan het toernooi deelnemen. De voorronden worden gespeeld op zondag 16 februari van 11.00 tot 18.00 uur, op maandag, dinsdag en woensdag vanaf 20.00 uur, op donderdag vanaf 15.00 uur, vrijdag vanaf 11.00 uur, en op zaterdag is de laatste dag met drie series vanaf 10.00 uur. Afsluitend wordt dan nog de spectaculaire Desperado Squad gespeeld, waar deelnemers via een laatste kans één game spelen voor een plekje in de finale.

Op zondag 23 februari worden de finales gespeeld, vanaf 10.00 komen de beste bowlers van het toernooi in aktie. De prijsuitreiking zal rond 17.30 uur plaatsvinden.